انتقاد همایون اسعدیان از «کاسبان تخریب» در مراسم تقدیر از امدادگران

به گزارش آژانس خبری سینمادرام، همایون اسعدیان، رئیس خانه سینما، در مراسم «شبهای تقدیر از امدادگران ایران» با قدردانی از تلاش نیروهای امدادی، از آثار روحی و روانی حوادث بر امدادگران سخن گفت و تأکید کرد بسیاری از آنان همچنان خاطرات روزهای سخت عملیات امدادرسانی را با خود حمل میکنند.
وی در سخنانی خطاب به علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیسجمهور، اظهار کرد: بسیاری از امدادگران هلال احمر با وجود تلاشهای گستردهای که انجام دادهاند، هنوز در خلوت خود به این موضوع فکر میکنند که آیا میتوانستند افراد بیشتری را از زیر آوار نجات دهند یا خیر.
اسعدیان افزود: صحنههایی که این نیروها در جریان عملیاتهای امدادی با آن روبهرو شدهاند، بهسادگی از ذهن پاک نمیشود؛ از مادری که فرزندش را زیر آوار صدا میزد تا نوزادی که از میان ویرانهها نجات داده شد. به گفته او، بسیاری از امدادگران همچنان بار روانی این خاطرات را به دوش میکشند.
رئیس خانه سینما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط پس از بحران و بازسازی، گفت: در حالی که نشانههای صلح و آتشبس دیده میشود، برخی افراد بیش از هر چیز به منافع خود از روند بازسازی میاندیشند.
وی با انتقاد از آنچه «کاسبان تخریب» نامید، تصریح کرد: همانطور که زمانی از کاسبان تحریم سخن گفته میشد، امروز نیز افرادی وجود دارند که از تخریب و بازسازی احتمالی سود میبرند و چهبسا از آسیب دیدن بیشتر زیرساختها متضرر نشوند. اسعدیان تأکید کرد آنچه کشور را حفظ میکند، فداکاری امدادگران و نیروهای خدمترسان است، نه کسانی که به دنبال منافع اقتصادی خود هستند.







